Ja, ik wil een week gratis sporten!

x

aanbod reserveer valthermond slanker

Hatha yoga

Hatha is de basis van alle yoga en een zeer geschikte vorm om mee te starten omdat iedereen kan deelnemen aan Hatha yoga.

In deze trainingsvorm beoefenen we fysieke houdingen (asana') om door middel van inspanning, ontspanning te verkrijgen voor zowel lichaam en geest. De houdingen geven rust en ruimte in het lichaam. Je wordt sterker en leniger.

We sluiten af met ademhalingsoefeningen (pranayama) en ontspanning.

Deze les kan intensief zijn en fysiek uitdagend; de les kan ook meer ontspannend zijn.

Grenzen opzoeken is een onderdeel van yoga omdat je ze dan kunt verleggen of juist respecteren.

Je merkt dat je binnen enkele lessen al vooruitgang boekt.

 

Fitness


Fitness is een trainingsvorm gericht op het verbeteren
van de lichamelijke fitheid, die bestaat uit:

• Conditietraining

Wanneer je aan je conditie werkt, verbetert je algehele fitheid. Dit wil zeggen dat je veel meer energie krijgt overdag. Tevens verminder of voorkom je eventuele lichamelijke klachten. Ook kun je je uithoudingsvermogen / hartlongfunctie verbeteren, waardoor bepaalde dagelijkse activiteiten gemakkelijker vol te houden zijn. Tijdens deze training zul je voornamelijk gebruik maken van onze cardioapparatuur: loopbanden, hometrainers, crosstrainers, roeiers en de steps.


• Vetverbranding

Wie wil dit niet? Door met cardiotraining je hartslag op te voeren ga je meer vet verbranden. Samen met één van onze fitnesstrainers wordt bepaald wat je juiste hartfrequentie is. Deze zul je dan ook zoveel mogelijk aanhouden. Hiervoor gebruiken we dezelfde apparaten als voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen. Als je van je “buikje” af wilt, hebben wij ook iets moois te bieden: Better Belly®. Lees meer hierover onderaan deze pagina. Sporten is een ideale calorieënverbrander. Wil je resultaat zien? Dan raden wij aan het sporten te combineren met het aanpassen van je eetpatroon.


• Spierversteviging, spieruithoudingsvermogen en spierkracht

Waarom is het belangrijk om je spieren te trainen? Het voorkomt lichamelijke klachten aan spieren en gewrichten. Heb je al last van klachten, dan kun je met doelgerichte oefeningen je klachten verminderen of helemaal over laten gaan. In deze speciale gevallen werken wij nauw samen met fysiotherapeuten. Natuurlijk kun je de spierverstevigende toestellen ook gebruiken voor je algehele fitheid. Wil je meer spierkracht dan gebruik je de toestellen op een andere manier. Je traint dan met meer gewicht. Ook heb je meer afwisseling. Per spiergroep doe je 2 à 3 oefeningen. Daarnaast wordt er ook meer met “losse gewichten” getraind.


• Lenigheid, houding en mobiliteit

 


Het Fit Garantieplan


Als je graag één van deze bovengenoemde doelstellingen wilt behalen, maken wij met jou samen een geschikt trainingsprogramma. 
Een mooie aanvulling hierop is ons Fit Garantieplan.

Dit Fit Garantieplan is ideaal als aanvulling voor het behalen van je doelstelling. Elke maand heb je een evaluatiemoment met één van onze trainers. In dit gesprek wordt bekeken hoe het staat met je doelstelling. Daarnaast zijn er vijf momenten in het jaar waarop je een volledige fitheidstest ondergaat. Het Fit Garantieplan geeft je extra motivatie om je doelstelling te behalen. Je kunt het goed combineren met je abonnement. Hieronder vind je alle voordelen op een rijtje:

• doelgerichte en intensieve begeleiding 
• een duidelijke weergave van de behaalde resultaten
• diverse testmomenten verdeeld over een jaar 
• gratis gebruik maken van een hartsensorelastiek, enkele consumpties en zonnebank 
• elke maand evalueren met een fitnesstrainer


Het Fit Garantieplan kun je toespitsten op jouw doelstelling

• Fit voor een gezonde rug
• Fit en een beter figuur
• Je fit & gezond te voelen


Waarom is het Fit Garantieplan belangrijk?

• deelnemers zijn gemotiveerder
• resultaat is overzichtelijk te zien op één formulier
• goed contact met de fitnesstrainer


Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.


Zumba

Lekker bewegen en ook nog eens lol hebben, dat is Zumba! Het is een geweldige latin workout met o.a. salsa, merengue, flamenco, reggeaton, rumba en latin dance. Zumba is spierversterkend en goed voor de conditie en coördinatie. De lessen bevatten veel herhalingen, waardoor iedereen mee kan doen.


Slim-, Power- & Heartrate Cycle

Cycle is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets (hometrainer) op lekkere opzwepende muziek. Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. Door de wisselende ritmes en technieken (staand, zittend) ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren.

De weerstand kan per individu verschillend afgesteld worden. Je bepaalt dus zelf hoe zwaar je training wordt!

Group Cycle Connect is 's werelds eerste en enige indoor cycling fiets die uw training bijhoudt, zodat gebruikers hun prestaties kunnen verbeteren door een meeslepende rijervaring. Het combineert een uniek ontwerp met baanbrekende verbindingsmogelijkheden en een geweldig gevoel!

Effecten:

- Het hart wordt sterker
- De longinhoud vergroot zodat er meer zuurstof opgenomen kan worden
- Het stimuleert een regelmatige bloedsomloop zodat de spieren beter worden doorbloed
- Je spieren worden elastischer zodat verzuring en aanhechtingspijnen minder voorkomen
- De been- en rugspieren worden veelvuldig gebruikt en dus getraind


Club Power

Club Power is de snelste manier om een betere conditie te krijgen en lichaamsvet te verbranden. Je traint je spieren met gewichten. Club Power is voor iedereen die kracht wil toevoegen aan een aerobic-workout. De bewegingen zijn simpel en daardoor kun je met Club Power kracht en zelfvertrouwen ontwikkelen. Pittige muziek en een uitdagende choreografie begeleiden je tijdens een les die 55 minuten duurt.

Je gebruikt een step, een halter en een serie gewichten. Als je nog nooit met gewichten hebt getraind, dien je met lichte gewichten te beginnen. Na een aantal lessen weet je welk gewicht bij jou past. Als je het niet zeker weet, kun je het natuurlijk ook de instructrice vragen!

De voordelen van Club Power:

je slankt af, want per les verbrand je circa 600 calorieën;
maakt je sterker;
maakt je fitter;
vormt en versterkt je spieren;
verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking te voorkomen);
je levert een flinke prestatie.


 

Power yoga

Power Yoga is een krachtige, dynamische vorm van yoga waarbij ademhaling wordt gekoppeld aan beweging.

Power Yoga richt zich vooral op de fysieke kant van yoga. Verschillende oefeningen (asana's) worden in één les gecombineerd tot een echte workout.

Het is intensief en iedere deelnemer traint op zijn of haar eigen niveau, kracht en lenigheid.

Het tempo is hoger dan bij Hatha yoga waardoor je ook je conditie traint.

 


 

 

Kickboksen

Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. Het kickboksen in de VS is ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten. Het kickboksen in Japan heeft zich van harde karatestijlen uit ontwikkeld met invloeden van het thaiboksen (muay thai). In Nederland is Thom Harinck een bekend persoon die kickboksen introduceerde. Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo. Toch is de manier van trappen afkomstig uit het thaiboksen anders. Dit verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de verschillende vormen van competitie. Bij taekwondo draait het om het behalen van punten, terwijl het bij thaiboksen de bedoeling is de tegenstander zo hard mogelijk te raken. Elleboogstoten zijn in het kickboksen, anders dan bij het traditionele thaiboksen, niet toegestaan.


Dance 4 youth

Lekker bewegen en ook nog eens lol hebben, dat is Zumba! Het is een geweldige latin workout met o.a. salsa, merengue, flamenco, reggeaton, rumba en latin dance. Zumba is spierversterkend en goed voor de conditie en coördinatie. De lessen bevatten veel herhalingen, waardoor iedereen mee kan doen.
Er zijn elke week 2 lessen!

Donderdag 17:00 - 18:00 uur   Kinderen vanaf groep 3 t/m groep 8

Donderdag 18:00 - 19:00 uur   Jeugd vanaf 13 jaar

Cross 4 youth

Tijdens deze lessen zullen kinderen in een leuke en passende vorm aan hun (kracht)uithoudingsvermogen werken.

 De les is geschikt voor kinderen vanaf groep 3.


Pilates

Pilates is een must voor iedereen!

Het is een oefenmethode die is ontwikkeld door Joseph Pilates. Hij had een slechte gezondheid en ontwikkelde oefeningen om deze te verbeteren. De oefeningen bleken zo effectief dat Pilates zich ontwikkelde tot een sport die over de hele wereld gedaan wordt.

Tijdens deze groepsles werken we met een functionele aanspanning van de core, vooral buik, rug en bekken. Daarnaast is er ook aandacht voor de ademhaling.

De eenvoudige maar soms ook gevorderde oefeningen worden gecontroleerd uitgevoerd.

Het hele lichaam is betrokken bij Pilates maar de nadruk ligt op de romp, de kern van ons lichaam. Door de (dieper liggende) spieren in de romp te versterken, creëren we een goede houding, meer stabiliteit en balans en een krachtig en soepel lichaam.




 

Traction logo wit


Traction Valthermond

Zuiderdiep 389
7876 AV Valthermond
T: 0599 66 17 06

E: info@ traction.nl


fit garantieplan2


slanker garantieplan wit

© 2018 sportcentrum Traction Valthermond & Ter Apel | webdesign: Creavo